Monday, December 6, 2010

Ceramah seorang ibu


mama: kamu tidak takut, 18 tahun kahwin sudah.kamu mahu jadi macam itu ? (tujuhkan kepada:aku,iwan)

aku : erm,? kenapa..(sambil tingok TV)

iwan : (diam) ...

mama: ..pasal kawan lah tu..terlampau berkawankan..terlanjur lah..

aku : .oh, sepa tuh?

mama : ada budak di lokup..

aku : bila dorang kawin.

mama : kemarin..budak perempuan tuh budak taman kuala..

aku : oh, ...

mama : tu lah kamu, kalau kamu ada suka perempuan jangan terlampau..couple2 tu blh masa sekarang tapi jgn terlanjur,..kau iwan pandai sudah pegang2 tanggan perempuan ..nanti mula2 pegang tanggan..lamah2 terlanjur ..ingat bagus kah kawin muda..kerja belum ada..,anak apa kamu mahu kasih makan..kerja sekarang bukan senang mahu dapat..belajar lah kamu betul2 ..nanti sudah dapat kerja.dapat lagi gaji yang beribu2 ..perempuan yang cari kamu ..,kalau kamu ensem pun..kalau nanti besar tiada kerja,teda yang mahu samah kamu ..

aku : ehm ..

THE END ..

No comments: